به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سلسلهنیوز»، حمزه فرجالهیمقدم، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان، در شصتوسومین شب از تجمعات شبانه جنگ رمضان شهرستان سلسله، هرگونه معاملهای که منجر به خلع سلاح علمی و نظامی شود را خیانت به خون شهدا دانست و با اشاره به شهدای هستهای کشور، اظهار داشت: حفظ دستاوردهای هستهای و موشکی که حاصل جهاد علمی اساتید و دانشمندان بسیجی است، وظیفهای مقدس و خط قرمز ملت ایران است. ما هرگز اجازه نخواهیم داد خون شهیدان تهرانی مقدم، فخری زاده و سایر شهدایمان پایمال شود.
وی با انتقاد از رویکردهای مذاکرهای که منجر به محدودیتهای هستهای و موشکی شود، افزود: هرگونه معاملهای بر سر غنیسازی و محدودیت موشکی را خلع سلاح علمی و نظامی ایران اسلامی و خیانت به خون شهدا میدانیم. مردم خیابان را حلقه واسط بین میدان و مذاکره میدانند و اجازه نخواهند داد بار دیگر شاهد تصویب عجولانه و محدودکننده برجام باشیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان با استناد به تاریخ انقلاب اسلامی، بیان کرد: تاریخ اسلام و انقلاب نشان داده است که قدرت در میدان است. امروز مردم ایران تیغ ذوالفقار مولای متقیان هستند؛ تیغی که هم از میدان و هم از دیپلماسی توام با اقتدار و عزت حمایت میکنند.
فرجالهیمقدم با اشاره به اهمیت استقلال و خودکفایی در حوزه انرژی، تاکید کرد: انرژی هستهای حق مسلم ماست و ما اجازه نخواهیم داد هیچکس در این زمینه بر ما اعمال نظر کند. به فرموده امام شهید، هیچ ملت شرافتمندی مذاکره را در سایه ترس نخواهد پذیرفت.
وی در تحلیل شرایط منطقه و نقش ایران، تصریح کرد: اگر میخواهیم از ۲۰ درصد انرژی دنیا استفاده کنیم، باید صاحب این مزیت نیز از آن بهرهمند شود. در غیر این صورت، اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری از این مزیت استفاده کند. حضور آمریکای جنایتکار در منطقه نه تنها عامل امنیت نیست، بلکه عامل ناامنی، ورشکستگی سیاسی و اقتصادی است. ما طالب استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای منطقهای هستیم و در صورت نیاز، میتوانیم قیم و حامی کشورهای منطقه باشیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور لرستان در مورد کشور امارات متحده عربی، گفت: کشور امارات باید بداند که هدف از خروج از اوپک و تولید پنج میلیون بشکه نفت در روز، افزایش قیمت نفت است. اگر بخواهند این کار را انجام دهند، یقین بدانند که میدان و نظامیان ما اجازه حتی یک بشکه نفت از فجیره را نخواهند داد.
فرجالهیمقدم با اشاره به اهمیت جنگ رمضان در شکلگیری هویت ملی، گفت: جنگ رمضان برای نسل دهه نود، باعث شد تا با هویت و اقتدار خود آشنا شوند. اگر میلیاردها همت نهادهای آموزشی و فرهنگی هزینه میکردند، به اندازه این جنگ نمیتوانستند حس هویت را در مردم ایران و در نسل جدید ایجاد کنند.
وی در پایان با دعوت از خانوادهها، خواستار معرفی شهدا به نسل جدید شد و گفت: خیابانها و میادین ما به تمثال مبارک شهدایی آراسته شدهاند که الگوی تربیت هستند و ضروری است این اسطورهها و قهرمانهای واقعی را به فرزندان و نسل خود معرفی کنیم.









