• امروز : پنجشنبه, ۴ تیر , ۱۴۰۵
  • برابر با : Thursday - 25 June - 2026
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله:

سلسله میزبان اعزام ۹۰ مبلغ در ایام محرم شد

  • کد خبر : 10146
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۶:۴۰
سلسله میزبان اعزام ۹۰ مبلغ در ایام محرم شد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله گفت: با آغاز ماه محرم ۹۰ مبلغ و مبلغه در مناطق شهری و روستایی سلسله به منظور تبیین معارف عاشورایی، پاسخگویی به مسائل دینی و ترویج فرهنگ حسینی به کار گرفته خواهند شد تا زمینه بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از آموزه‌های نهضت سیدالشهدا(ع) فراهم شود.

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سلسله‌نیوز»، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان(ع)، از اجرای گسترده برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در سطح شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه اداره تبلیغات اسلامی در ماه محرم، اعزام مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف شهرستان است که امسال با قوت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته دنبال می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلسله با بیان اینکه امسال میزان اعزام مبلغان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: تعدادی از روحانیون اعزامی از قم به صورت گروهی در شهرستان حضور یافته‌اند که این موضوع ظرفیت تبلیغی محرم را در شهرستان ارتقا داده است.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۹۰ مبلغ و مبلغه در سطح شهرستان افزود: بخشی از این مبلغان از حوزه علمیه قم و بخشی نیز از روحانیون بومی هستند که در مساجد، هیئات مذهبی و محافل دینی به تبیین معارف اسلامی و فلسفه قیام عاشورا می‌پردازند و اقامه دو وعده نماز جماعت در مساجد نیز از جمله برنامه‌های شاخص آنان است.

جعفرپور یکی از چالش‌های موجود را همزمانی ماه محرم با فصل کشاورزی عنوان کرد و گفت: مردم شهرستان سلسله از دیندارترین و متعهدترین اقشار جامعه هستند، اما به دلیل مشغله‌های مربوط به کشاورزی و فعالیت‌های عشایری، ممکن است استقبالی همانند سالهای گذشته از ظرفیت مبلغان صورت نگیرد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده هیئات مذهبی در شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳۰ هیئت مذهبی در سطح شهرستان فعال هستند که ۲۴ هیئت در شهرهای الشتر و فیروزآباد و مابقی در روستاها فعالیت می‌کنند و از ابتدای محرم مراسم عزاداری خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلسله مهم‌ترین رسالت هیئات و مبلغان را تبیین اهداف قیام عاشورا دانست و تأکید کرد: آشنایی مردم با فلسفه قیام امام حسین(ع) به ویژه موضوع امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های محرم است و انتظار داریم مبلغان و مبلغات در این زمینه نقش مؤثری ایفا کنند.

جعفرپور با بیان اینکه برای نخستین بار بسیاری از هیئات مرکز شهرستان از حضور سخنرانان و روحانیون برجسته بهره‌مند شده‌اند، گفت: یکی از محورهای مورد تأکید امسال، موضوع روایت فتح و مقابله با جنگ تبلیغاتی و روانی دشمن است که باید در منابر و مجالس عزاداری برای مردم تبیین شود.

وی همچنین بر نقش بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی تأکید کرد و افزود: یکی از موضوعات مهمی که به هیئات و مبلغان ابلاغ شده، تبیین نقش بانوان در جهاد اجتماعی و حضور مؤثر آنان در صحنه‌های مختلف است؛ چرا که زنان در بسیاری از عرصه‌ها حضوری پررنگ و اثرگذار داشته‌اند و این تلاش‌ها باید برای نسل جوان بازگو شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله، با اشاره به ضرورت حفظ وحدت و انسجام اجتماعی یادآور شد: اتحاد حول محور ولایت و رهبری همواره رمز پیروزی ملت ایران بوده است و هیئات مذهبی باید از هرگونه دوقطبی‌سازی در جامعه پرهیز کنند و زمینه تقویت همدلی و انسجام میان مردم را فراهم آورند.

جعفرپور در پایان با اشاره به شعار محرم امسال با عنوان در خیمه حسینیم، خون‌خواه و جان‌فداییم، اظهار داشت: این شعار پیام‌های عمیقی در خود دارد و بیانگر آمادگی ملت برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، کشور و ارزش‌های دینی است. همچنین برنامه اجتماع بزرگ تاسوعای حسینی در میدان عاشورا با حضور سخنرانان، مداحان و عزاداران برگزار خواهد شد و امیدواریم شاهد حضور گسترده مردم در این مراسم باشیم.

لینک کوتاه : https://selselehnews.ir/?p=10146
  • منبع : سلسله نیوز

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.