• امروز : سه‌شنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۵
  • برابر با : Tuesday - 23 June - 2026
امام جمعه شهرستان سلسله مطرح کرد؛

پیام رهبری پایانی بر هزینه کردن نام ولایت

  • کد خبر : 10247
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۷:۳۱
پیام رهبری پایانی بر هزینه کردن نام ولایت
امام جمعه شهرستان سلسله گفت: پیام مقام معظم رهبری پایانی بر هزینه کردن از نام ولایت بود و از این پس هر مسئول باید مسئولیت تصمیم‌ها و تعهدات خود را شفاف و صریح بپذیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سلسله‌نیوز»، حجت‌الاسلام مراد امیدی، امام جمعه شهرستان سلسله، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، از عملکرد مجموعه قضایی شهرستان تقدیر کرد و اظهار داشت: امروز دستگاه قضایی در شهرستان به جایگاهی رسیده است که ظالمان و اخلالگران از ورود به دادسرا و دادگستری هراس دارند و در مقابل، مظلومان به اجرای عدالت امیدوار شده‌اند.

وی با اشاره به فضای حاکم بر دستگاه قضایی شهرستان افزود: امروز شرایطی فراهم شده که افراد متخلف، منحرف و قانون‌شکن از برخورد قانونی واهمه دارند و این مسئله نشان‌دهنده اقتدار و سلامت روند رسیدگی‌های قضایی است. این اعتماد عمومی سرمایه‌ای ارزشمند برای نظام اسلامی به شمار می‌رود.

امام جمعه سلسله همچنین به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب درباره متن توافق ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: این پیام، پایانی بر دوران هزینه کردن از نام رهبری برای تصمیمات دیگران بود و فصل جدیدی از شفافیت را آغاز کرد. از این پس هر فرد و مجموعه‌ای باید مسئولیت تصمیمات و اقدامات خود را بپذیرد و نمی‌توان همه مسائل را به نام رهبری مطرح کرد.

امیدی با بیان اینکه تفاهم صورت گرفته میان دو رئیس‌جمهور بوده است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور سه تعهد مهم را پذیرفته و بر اساس آن اجازه لازم صادر شده است. نخست، تعهد در قبال ملت ایران و جبهه مقاومت به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی؛ دوم، پذیرش مسئولیت کامل اقدامات و تصمیمات؛ و سوم، ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا است.

وی ادامه داد: باید میان اجازه و اذن تفاوت قائل شد و از تعبیرهای نادرست پرهیز کرد. رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه با تعبیر خادم ناچیز از خود یاد کردند و این رویکرد، نشانه جایگاه مردم در نظام اسلامی و تأکید بر مسئولیت‌پذیری مستقیم مسئولان در قبال تصمیمات و عملکردهای خود است و تصریح کرده‌اند که مردم و رهبری منتظر تحقق این شروط و پایبندی مسئولان به تعهدات خود هستند.

خطیب نمازجمعه سلسله در ادامه با اشاره به پایان دهه نخست محرم، بر ضرورت حفظ دستاوردهای نهضت عاشورا اشاره و بیان کرد: مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) در روایات به عنوان احیای امر اهل بیت(ع) معرفی شده‌اند و هر مجلسی که به نام امام حسین(ع) برپا می‌شود، سنگری برای ترویج معارف اهل بیت است.

امیدی همچنین تصریح کرد: این مجالس بستری برای تربیت اسلامی و حسینی جامعه هستند و انسان را در مسیر رشد معنوی و اخلاقی قرار می‌دهند. مردم در همین محافل دینی، دیانت را در کنار سیاست می‌آموزند و با حقیقت اسلام و اهداف قیام عاشورا آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به تلاش حاکمان ستمگر در طول تاریخ برای جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری اهل بیت(ع)، یادآور شد: علت این دشمنی آن بود که مجالس حسینی همواره زمینه‌ساز آگاهی‌بخشی و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) بوده و مردم را با حقیقت جبهه حق و باطل آشنا می‌کرده است.

امام جمعه سلسله در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جایگاه ولایت در معارف اسلامی عنوان کرد: راه خداشناسی از مسیر شناخت امام زمان هر عصر می‌گذرد و در شرایط کنونی، شناخت و تبعیت از ولی امر مسلمین، مسیر صحیح معرفت الهی است. رضایت اهل بیت(ع) در تبعیت از مسیر ولایت و حرکت در چارچوب رهنمودهای رهبر جامعه اسلامی تحقق پیدا می‌کند.

امیدی در پایان با اشاره به فضیلت گریه بر سیدالشهدا(ع)، به حدیثی از امام رضا(ع) استناد کرد و گفت: اشک بر امام حسین(ع) موجب مغفرت الهی و آمرزش گناهان می‌شود. عزاداری‌های حسینی فرصتی ارزشمند برای درک مفاهیمی همچون ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، آزادی، عزت، امر به معروف و شناخت دقیق جبهه حق و باطل است؛ مفاهیمی که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://selselehnews.ir/?p=10247
  • منبع : سلسله نیوز

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.